24 Nisan 2012 Salı

Olumsuz dil kalıpları

Hepimiz bu hayatta başarılı olmak ve mutlu olmak istiyoruz. Bunun aksini söyleyene pek rastlamazsınız. Ama iş bunların gereklerini yapmaya gelince yani bu isteklerimizi gerçekleştirecek eylem adımlarını atmaya gelince duraklayan insan sayısı hiç de yadsınamayacak kadar çoktur. Peki nedir insanı durduran?
İlk sırada gelen ve düzeltilmesi en kolay olan durdurucu, sahip olduğumuz olumsuz dil kalıplarıdır. Bunlar farkında olmadan kullandığımız olumsuz cümlelerdir.

İşimi sevmiyorum.
Ben işimde başarısızım.
insanlar beni anlamıyor.
Ders çalışamıyorum.
Ben bu işi başaramam.
Ben matematikten hiç anlamam..............gibi.

Günlük konuşmalarda kullandığımız olumsuz dil kalıpları bir alışkanlığın sonucu olabileceği gibi olumsuz inançlarımızın da bir sonucu olabilir. Olumsuz dil kalıplarının fark edilmesi ve düzeltilmesi kolaydır. Burada dikkat edilecek husus, olumsuz dil kalıbı olumsuz bir inancın habercisi olabilir. Bu sebeple dikkatle üzerinde düşünülmesi gerekir. Sebep olumsuz bir inanç ise sadece dil kalıbını olumluya çevirmek yetersiz kalabilir. Böyle durumlarda bir yaşam koçundan destek almak faydalı olabilir.

Bunlar fark edilip olumlu cümlelerle değiştirilmelidir. Olumlu cümle kalıplarında kullanılmaması gereken kelimeler: …..istiyorum…….olursa, olunca, olacak. …..meli, malı… ve yapısı itibarıyla olumsuz sözcükler. Mesela , korkmuyorum yerine güvendeyim.
Olumlamalar da bu tip engelleri geçmek için kullanılabilir.

Sahip olduğunuz olumsuz dil kalıplarını paylaşmak istersen yorum yapabilirsin?


1 yorum:

  1. Düşünürken ben de bir tane buldum.
    "Ben uzun mesafe yüzemem."
    Deniz mevsimi yaklaştıya oradan aklıma geldi herhalde :))

    YanıtlaSil