28 Şubat 2012 Salı

Kendi koçun Ol -1


  1. Adım : Ne istiyorsun?

Bir düşünün; gelecek ay yani mart ayı içerisinde neyi başarmak, neye sahip olmak seni mutlu eder? Varsayalım ki şimdi aldığın bir hediye paketinin içinden bir sihirli lamba çıktı. Lambanın içinden çıkan cin "dile benden ne dilersen" diyor. Bir hakkın var ve bu mutlaka gerçekleşecek. Bu dileğin ne olurdu?

Koçluğa sizin yukarıdaki soruya verdiğiniz cevapla başlıyoruz. Önce o isteğinizi bir kağıda yazın. İsteğinizin olumlu olmasına ve sizin kontrolünüzde olmasına dikkat edin. Örneğin; "2012 yılında hasta olmak istemiyorum" yerine "Sağlıklı ve zinde olmak istiyorum" diye ifade edin. İsteklerimizin olumlu olması gerekir. İsteğiniz sizin kontrolünüzde olsun. Yani isteği gerçekleştirmek sizin elinizde olsun. "Patronumun bana iyi ve adil davranmasını istiyorum" yerine "İş yerinde ki tüm ilişkilerimin saygı çerçevesinde olmasını istiyorum" diyebilirsiniz. Hatırlayın ki biz ancak kendimizi değiştirebiliriz. Hedeflerimizin gerçekleşmesi için bir başkasının değişimine güvenemeyiz.

www.hayatokulu.com.tr
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder